onsdag, juli 01, 2009
Stopp galskapen!
Ap vil ha flere fotobokser. Dessverre er det slik at man kan dø i trafikken. Man kan dø i 80Km/t, man kan dø i 70Km/t. Folk dør på lite trafikkerte landeveier som det aldri kommer til og bli fotobokser. Vi har nå satt og en mengde fotobokser gjennom mange år. Alikevel dør folk!
Det vi trenger er bedre veier og sikrere biler. Fotobokser skaper et uromoment. Jeg tror ingen føler seg sikrere av og kjøre på en vei med fotoboks. At noen er umerksom eller gjør en feil, og treffer en annen bil kan man aldri sikre seg mot. Kappkjøring er heller noe man ikke kan sikre seg mot. Man må utdanne folk og lære dem forskjellen på rett og galt.
Bedre veier og billigere biler vil ha mange positive effekter på samfunnet. Utrolig mye er lagt opp til at mennesker og gods må flytte seg fra A - B. Og ha gode veier og kjøre på er da alfa omega. Jeg har mang en gang tenkt på den utrolige jobben alle yrkessjafører i Norge gjør. Dere fortjener all ære for og kjøre rundt på de, unnskyld utrykket, søpleveiene vi har i Norge. At dere ikke legger ned arbeidet og streiker skjønner ikke jeg.
Arbeiderpartiet kommer ikke til og hjelpe med den jobben som trengs i Norge. En ny Rød/Grønn regjering vil heller ikke hjelpe til. Det eneste de hjelper til med er et stadig større offentlig kaos som stadig binder opp mer av samfunnets ressurser. Frp høres kanskje ikke ut som løsningen for mange, men jeg ser snart ingen utvei. Vi trenger et motstykke til en stat som stadig vil umyndiggjøre oss. Vi trenger en stat som behandler oss som voksne mennesker som er istand til og gjøre egne valg.
Dette har ingenting med ubarmhjertighet og gjøre. Det har med frihet og gjøre. Med Ap har vokste vi opp i et samfunn med hvor Skateboard var forbudt, parabolantenne var fobudt, og sensur var gjeldene. Nå er prostitusjon blitt forbudt, utesteder skal stenge når staten mener det er best. De vil gjøre det forbudt og sykle uten hjelm, blasfemi skulle bli forbudt, svartebørs billettsalg er forbudt, politisk reklame på TV er forbudt. Vi kan fortsette i evigheter.
Ap vil ha flere fotobokser. Dessverre er det slik at man kan dø i trafikken. Man kan dø i 80Km/t, man kan dø i 70Km/t. Folk dør på lite trafikkerte landeveier som det aldri kommer til og bli fotobokser. Vi har nå satt og en mengde fotobokser gjennom mange år. Alikevel dør folk!
Det vi trenger er bedre veier og sikrere biler. Fotobokser skaper et uromoment. Jeg tror ingen føler seg sikrere av og kjøre på en vei med fotoboks. At noen er umerksom eller gjør en feil, og treffer en annen bil kan man aldri sikre seg mot. Kappkjøring er heller noe man ikke kan sikre seg mot. Man må utdanne folk og lære dem forskjellen på rett og galt.
Bedre veier og billigere biler vil ha mange positive effekter på samfunnet. Utrolig mye er lagt opp til at mennesker og gods må flytte seg fra A - B. Og ha gode veier og kjøre på er da alfa omega. Jeg har mang en gang tenkt på den utrolige jobben alle yrkessjafører i Norge gjør. Dere fortjener all ære for og kjøre rundt på de, unnskyld utrykket, søpleveiene vi har i Norge. At dere ikke legger ned arbeidet og streiker skjønner ikke jeg.
Arbeiderpartiet kommer ikke til og hjelpe med den jobben som trengs i Norge. En ny Rød/Grønn regjering vil heller ikke hjelpe til. Det eneste de hjelper til med er et stadig større offentlig kaos som stadig binder opp mer av samfunnets ressurser. Frp høres kanskje ikke ut som løsningen for mange, men jeg ser snart ingen utvei. Vi trenger et motstykke til en stat som stadig vil umyndiggjøre oss. Vi trenger en stat som behandler oss som voksne mennesker som er istand til og gjøre egne valg.
Dette har ingenting med ubarmhjertighet og gjøre. Det har med frihet og gjøre. Med Ap har vokste vi opp i et samfunn med hvor Skateboard var forbudt, parabolantenne var fobudt, og sensur var gjeldene. Nå er prostitusjon blitt forbudt, utesteder skal stenge når staten mener det er best. De vil gjøre det forbudt og sykle uten hjelm, blasfemi skulle bli forbudt, svartebørs billettsalg er forbudt, politisk reklame på TV er forbudt. Vi kan fortsette i evigheter.